![]() |
|
|||
|
|||
Snyggt jobbat!
|
|
|||
|
|||
Vid 09.07 vaknade min Autotrader och då vände AlphaShark till +2, dvs. Long OMX och Short DAX, 2 grids.
|
|
|||
|
|||
Codebase error
Fick detta meddelande idag efter att jag laddat min arbetsyta för Alpha Shark. Första gången det händer och hajen funkar bra i övrigt. Därefter kunde jag inte se banden i OMXS-diagrammet och när jag laddade om ytan fanns ingen som helst info i något av diagrammen eller listorna.
Startade om NAT som nu fungerar fint. Något att bry sig om eller kan jag strunta i det? Kan tillägga att jag inte fick någon kursfeed från börsöppningen idag utan fick starta om programmet för att komma igång. Därefter kom detta meddelande när jag öppnat arbetsytan. |
|
|||
|
|||
Fick också starta om för att få igång spelverket.Ngt är strul!!!
|
|
||||
|
||||
Om det händer igen (CodeBase Error) bör vi titta närmare, men vi har märkt att filen TRANS.dbf kan bli för stor och orsaka problem. För att testa snabbt: Hur många sekunder tar det att öppna Starta > Loggade lokala ordertransaktioner?
mvh |
|
|||
|
|||
40-45 sekunder.
|
|
|||
|
|||
Cirka 5 sekunder för mig
|
|
||||
|
||||
Låter som att TRANS.dbf är för stor. Nytt inlägg i den här tråden: http://autostock.se/vbulletin/showth...?t=4407&page=2
Senast redigerad av Rikard Autostock den 2018-05-23 klockan 10:06. |
|
|||
|
|||
Tack - jag testar det efter börsstängning.
|
|
|||
|
|||
Min ligger kvar short OMX o lång dax. Fel förmodar jag...
|
|
|||
|
|||
Det gör min också. Har varit så sedan 19/4:e. Det är min första affär med Shark, så osäker på om allt är rätt configgat isf. Ligger back rätt mycket nu. Borde den inte agera samma för alla?
|
|
||||
|
||||
Allt hänger på om positionen totalt ligger i vinst när banden korsas. Det är inte nödvändigtvis sant för alla samtidigt eftersom hedgen blir lite olika beroende på kontostorlekar etc.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Information on the Underlying Asset The Turbo Warrants issued under this Base Prospectus relate to the OMXS30® Index denominated in SEK. Information on the OMXS30® Index is available on the following internet page: Underlying Asset Internet Pages OMXS30® Index (ISIN SE0000337842) www.omxgroup.com |
|
|||
|
|||
Citat:
CBK känner jag inte till, men har å andra sidan svårt att förstå hur man kan ha minis och turbos baserade på ett aktieindex som påverkas när utdelningen skiljs av. |
|
||||
|
||||
Det står i varje produkts prospekt. Såvitt jag vet är alla Nordnets minis baserade på terminen. CBK har jag ingen koll på i dagsläget. För Nordnets instrument är det enkelt att hitta dokumentet: Klicka ENTER på instrumentet i diagram eller i börslista och välj InstrumentInfo.
![]() Senast redigerad av Rikard Autostock den 2018-05-23 klockan 21:56. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|