![]() |
|
||||
|
||||
Jo, men hur stora är själva indexpositionerna just nu i kronor?
|
|
|||
|
|||
re
64 kontrakt MINI L OMX NORDNET 02, och 500 MINI S DAX NORDNET 02. Det blir väl exponering på 99484 respektive ca -67860 med hänsyn till hövstången.
Dvs fel. Det ska finnas likviditet för handel och inge fel om det har kommit. |
|
||||
|
||||
Nja det är skarpa kontot, jag menar indexpositionerna på fiktiva kontot. Det borde vara 5 andelar Dax i så fall, frågan är vilket statusvärde du har i cell 896. Det kan vi testa enkelt i Kalkylforskaren, du får gärna ringa på måndag.
|
|
|||
|
|||
re
Där står 64 omxs30 för med värde 99576 och -5 daxi för -63833. Så det hänger ju ihop med skarpa kontot tyvärr. Värdet i den cellen är 3 vad jag kan se.
|
|
|||
|
|||
Har också 64 OMX 5 DAX hur kollar man värde i cell 896 ?
|
|
||||
|
||||
Ok, borde helt klart köpa på sig lite till DAX, ska kolla om det kan vara någon kvantiseringseffekt eller likn.
|
|
|||
|
|||
Nu gjort min Haj en felaktig exit igen kl 9.12. (testkonto + skarpt konto)
Ini-filen säger [ScriptVariables] V896=0.0000000000000 --- edit, nu klev den in igen med bytt position, 9.24, dvs 10 min senare. Senast redigerad av PerG den 2018-06-11 klockan 08:26. |
|
|||
|
|||
re
Jag vet inte om jag nämnde att detta fel uppstod direkt efter att jag följde instruktionerna i emailet och uppgraderade till senaste version. Tidigare fungerade det. Mvh
|
|
||||
|
||||
Det vore konstigt eftersom inget är ändrat vad gäller insats och antal etc. Men vi forskar vidare, vi har en del säkerhetsuppdateringar på gång också.
|
|
||||
|
||||
Per, stänger du av din AT-installation över nätterna eller rullar den "live" dygnet runt?
|
|
|||
|
|||
Den rullar på VPS hela tiden.
|
|
|||
|
|||
Hej, finns det något sätt att dubbelkolla så man ligger inne med rätt positioner? Alltså att programmet fungerar som det ska. Exempelvis nu ligger jag Long OMX och kort DAX.
|
|
|||
|
|||
Vid 09:25 idag bytte min till OMX LONG och DAX SHRT.
|
|
|||
|
|||
En annan skillnad jag noterat är att detta är första gången, när jag kör, som algon skulle ha gått upp i full position. Jag tror även jag uppgraderade NAT till senaste version också precis innan.
|
|
|||
|
|||
Min vände med, 09:25!
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|