![]() |
|
FAQ | Medlemslista | Kalender | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
Konfiguration baserat på konto
Hejsan!
Det vanliga sättet att konfigurera en ordermodell är ju via "Indata Skript" tabben i Egenskaper för ett instrument. Det kommer man sen enkelt åt i en ordermodell mha ScrPar(). Problemet som jag har är att samma indata gäller oberoende av i vilket konto värdet är uppsatt. Det stora undantaget är "ETP Id" som ju är olika i olika konton för samma instrument. Finns det fler indata fält som är unika för varje konto som kan användas i mina egna modeller? Alternativt finns det någon annan mekanism i AT som kan ge samma funktion? Mvh, Anders |
|
||||
|
||||
Mjae, det är bara fält 32 som är kontounikt. Men behövs den verkligen för ETP Link i det här fallet? Annars kan du ju använda den själv.
![]() PS: Ett annat sätt kanske är att använda Cash(I) som returnerar kontonr, så kan man sätta upp en tabell i scriptet för vad som ska gälla för resp konto. Då behöver du inte mata in värden för alla instrument i Indata heller. |
|
|||
|
|||
ETP Link använder jag för i stort sätt allt jag handlar så den får nog vara kvar, men cash(i) skulle kunna fungera.
Vilket är enklaste sättet att bygga en tabell i AT? Är det nästlade if(,,) som gäller eller finns det något annat sätt? Mvh, Anders |
|
||||
|
||||
Vet ju inte vad det ska användas till exakt, men nästlade IF, eller SUM() funkar:
Tex: konto1=eqv(cash(i),xxxxx) konto2=eqv(cash(i),yyyyy) konto3=eqv(cash(i),zzzzz) värde1=if(konto1,100,0) värde2=if(konto2,200,0) värde3=if(konto3,300,0) värde_tot=sum(sum(värde1,värde2),värde3) ![]() |
|
|||
|
|||
Ser smidigt ut.
Tack, Anders |
|
|||
|
|||
Efter att ha testat lite verkar det som om man ska använda "add" och inte "sum" i beräkningen. Kan det stämma? Eller har jag missat något?
Alltså: konto1=eqv(cash(i),xxxxx) konto2=eqv(cash(i),yyyyy) konto3=eqv(cash(i),zzzzz) värde1=if(konto1,100,0) värde2=if(konto2,200,0) värde3=if(konto3,300,0) värde_tot=add(add(värde1,värde2),värde3) Mvh, Anders |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|